Systemnatyczność

Żadne zadanie nie jest szczególnie trudne,
jeśli podzielisz je na mniejsze pod zadania. ~ Ford Henry
 Aby nasza nauka była efektywna musimy dobrze się do niej przygotować. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest posiadanie planu, który możemy podzielić na 6 części:

1) Podzielenie materiału na części- podział na poszczególne rozdziały rozdziały ( jak w moim przypadku) lub tematy.

2) Zrobienie mapy myśli- zbiór najważniejszych haseł i/lub obrazków, które mają nam pomóc w uczeniu się.

3) Fiszki- do których możemy zawsze zaglądać podczas nauki. Osobiście serdecznie polecam. Fiszki są dużym ułatwieniem dla osób które jeżdżą autobusami do pracy lub na uczelnie, wtedy warto mieć przy sobie i przypomnieć sobie zganienia. Są bardzo przydatne w uczeniu się języków obcych.

4) Notatki- krótkie, treściwe i przejrzyste notatki są kluczem do połowy sukcesu. Najlepiej jeszcze używać do danego tematu kolorowych zakreślaczy, które dla wzrokowców są idealne na zapamiętanie większej partii materiału.

5) Przerwy w nauce- są bardzo ważne, ponieważ ucząc się dłużej niż godzinę przestajemy w którymś momencie zapamiętywać. Dlatego najlepiej uczyć się godzinę, a jeszcze lepiej pół i zrobić przerwę 5-20 minutową (w zależności ile czasu się uczymy), wtedy efekty naszej nauki będą lepsze. Owa przerwa powinna być odprężająca: wyjście na zewnątrz i oddychanie świeżym powietrzem, słuchanie muzyki, rozmowa z kimś przez telefon.

6) A na końcu wisienka na torcie SYSTEMATYCZNOŚĆ- dla mnie jest to najtrudniejsze w realizacji całego planu. Przez lata zmagałam się z tą trudnością. Były wzloty i upadki, a w szczególności wymówki typu "nie mam czasu", aż w końcu się udało. Wymyśliłam sobie pewien system, który polegał na tym, by co drugi dzień popołudniu poświęcić przynajmniej 20 minut na przypomnienie sobie materiału, który wcześniej przerobiłam. Logiczne jest, że za każdy razem do nauki jest coraz więcej. Lecz przypomnienie sobie poprzedniego materiału już nie zajmuje tyle czasu, tylko jednorazowe przeczytanie w stu procentach wystarczy. Żaden sportowiec czy naukowiec niczego by nie osiągnęli, gdyby nie systematyczność w tym co robią. Nasza nauka bez systematyczności zaraz ulatuje.

Podobny obraz
 https://chodzezkijami.pl/artykuly/po-pierwsze-systematyczno-a446

Jestem zadowolona ze swojego sytemu nauki, z którym się podzieliłam z wami. Dzięki temu jak zaczęłam się uczyć rozwiązałam nie jeden problem począwszy od podziału materiału, a kończąc na ciągłych wymówkach związanych z brakiem czasu. Uczę się krócej i systematycznie dzięki czemu wiedza zostaje na dłużej, a ja mam więcej czasu na wiele innych rzeczy. Zazwyczaj sami stwarzamy sobie problemy z czasem odkładając sprawy na później, jeżeli zrobimy najpierw to co jest dla nas  priorytetowe od razu dostrzeżemy więcej wolnego czasu dla siebie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz