Koncentracja


Koncentracja- intensywne skupienie uwagi na wybranym przedmiocie, zjawisku czy sytuacji. (sjp.pwn.pl)

Jak wiele osób mam problemy z koncentracją. Ciężko jest mi skupić się na danej rzeczy bez rozproszenia, czy to przez psa, czy nawet padający deszcz. Dla mnie główna role odgrywa pora dnia oraz pozycja w jakiej chce się uczyć. W moim przypadku jest to popołudnie i muszę siedzieć przy biurku lub stoliku, wtedy łatwiej jest mi się skupić w samotności. Kwestia doboru pory dnia czy miejsca co do koncentracji jest bardzo indywidualna, nie powinniśmy się nikim sugerować tylko po prostu sami sprawdzić jak dla nas będzie najwygodniej.




http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C391464%2Cuczenie-sie-podczas-snu-jest-mozliwe.html

Uważam, że świetną metodą na poprawienie naszej koncentracji jest aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie się. W moim przypadku uczęszczam na siłownię, jest to idealne dla mnie, ponieważ od kiedy pamiętam kocham po prostu podnosić ciężary. Osobiście mnie to uspokaja oraz odpręża. Po ćwiczeniach staję się bardziej produktywna i pełna energii, a przed wszystkim skoncentrowana. Dla każdego będzie to inna aktywność, czy to bieganie, czy sporty zespołowe. Spotkałam się ze stwierdzeniem, że ludzie którzy pracują umysłowo odprężają się poprzez aktywność fizyczną, zaś osoby pracujące fizycznie relaksują się na kanapie przy dobrej książce. Każdy organizm inaczej reaguje na bodźce, musimy go posłuchać i jak sama się przekonałam, że te odskocznie oczyszczają nasz umysł i ciało.

http://econews.com.au/44994/report-climate-change-threatens-aust-sport/


Aktywność fizyczna odgrywa istotną rolę w naszym życiu. Każdy z nas potrzebuje odskoczni od codzienności. Wydaje mi się, że właśnie sport pozwala nam się skupić i ma największy wpływ na efekty naszej nauki.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz