Motywacja

Zanim zabiorę się do czegokolwiek szukam odpowiedniej motywacji. Sprawia to, że lepiej przykładam się nad daną praca i czuję się bardziej dumna z tego. Z nauką jest tak samo, im lepszy zapał mamy tym szybciej i efektywniej skończymy dany materiał.

Aby owa motywacja była lepsza muszę mieć powód do nauki. Lepiej przyswajam wiedzę, gdy wiem do czego jest mi to potrzebne, nawet jeżeli nie jest to potrzebne w danej chwili to w szerszym tego słowa znaczeniu przyda się to na egzamin lub zaliczenie. System nagradzania się w trakcie nauki, brzmi banalnie i zabawnie, ale jest to idealne według mnie. Jeżeli jakas osoba jest takim łasuchem jak ja i batnika nie odmówi, to dlaczego by tego nie wykorzystać w mądry sposób. Mówi się, że "w kupie siła" uczenie się z innymi nie tylko wzmacnia relacje między ludzkie, ale także każdy dane pojęcie może rozumieć na swój sposób i łatwiej jest dyskutować na dany temat, wtedy więcej wyciagam informacji.

 https://www.hbrp.pl/b/motywacja-finansowa-nie-dziala/E1wsphs9?NO_COOKIES=1

Stosowanie tych kilku prostych metod naprwdę zachęca mnie do nauki, a także zarażam innych tą chęcią. Kiedy zauważamy lepsze wyniki, zmienia się nasze nastawienie do nauki. Nie boimy się egzaminów lub odpowiedzi ustnych, ponieważ jestesmy do tego przygotowani i świadomi swoich umiejętności. Sama nieraz sie poddawałam i nauka "szła w las", ale do wszystkiego trzeba czasu. Kiedy nadeszła odpowiednia pora zrozumiałam, że musze zmienić własne nastawienie. Wtedy moja "syzyfowa praca" nie poszła na marne, szybko nauczyłam sie korzystać z tych rad co sama wam cprezentuję. Stracony czas na naukę okazał się cenną lekcją, ponieważ wystarczyło zmienić kilka rzeczy, aby efekty nauki były lepsze. Naprawde nie warto sie poddawać w chwilach słabości, ponieważ niesamowiet będzie to, gdy staniemy na "mecie" i ujrzymy nasze osiągnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz